سمیه شیخ پورآهندانی؛ محمد رضا خددارضا
چکیده
این تحقیق به بررسی اثربخشی ترکیب اطلاعات در مقایسه با تصویرسازی (زیمرمان و هاچینز، 2003) بر پیشرفت زبان تخصصی دانشجویان کارشناسی حسابداری با لحاظ جنسیت پرداخته است. 120 دانشجوی رشته حسابداری در ایران در این تحقیق مشارکت داشتند که به 4 گروه همگن 30 مذکر و 30 مونث در گروه آزمایش و 30 مذکر و30 مونث در گروه دیگر تقسیم شدند. پیش آزمون به عمل آمده ...
بیشتر
این تحقیق به بررسی اثربخشی ترکیب اطلاعات در مقایسه با تصویرسازی (زیمرمان و هاچینز، 2003) بر پیشرفت زبان تخصصی دانشجویان کارشناسی حسابداری با لحاظ جنسیت پرداخته است. 120 دانشجوی رشته حسابداری در ایران در این تحقیق مشارکت داشتند که به 4 گروه همگن 30 مذکر و 30 مونث در گروه آزمایش و 30 مذکر و30 مونث در گروه دیگر تقسیم شدند. پیش آزمون به عمل آمده نشان داد که 4 گروه تفاوت چشمگیری در درک مطلب متون تخصصی نداشتند. در 2 گروه آزمایشی اول، متون تخصصی با کمک روش ترکیب اطلاعات و در 2 گروه مقایسه، به کمک تصویرسازی تدریس شد. در پایان، پس آزمون به عمل آمد و نتیجه بدست آمده نشان داد که ترکیب اطلاعات تاثیر بیشتری در افزایش توانایی درک مطلب متون تخصصی داشت؛ اما با درنظرگرفتن جنس مونث و مذکر هیچ تفاوت معناداری در سطح درک مطلب متون تخصصی وجود نداشت.